Główne zalety zgarniacza radialnego
Każda oczyszczalnia ścieków do sprawnego i bezawaryjnego funkcjonowania potrzebuje profesjonalnych zgarniaczy, które pomogą pozbyć się niebezpiecznych osadów z dna jej zbiorników. Jednym z proponowanych przez naszą firmę innowacyjnych rozwiązań jest zgarniacz radialny. Służy on do usuwania osadów z dna oraz z powierzchni w osadnikach radialnych i odprowadza je poza układ po to, aby były tam poddane dalszej obróbce technologicznej.
Jak działa zgarniacz radialny?
Zgarniacz radialny firmy Zickert jest bardzo mało awaryjnym urządzeniem, ze względu na niewielką ilość ruchomych części, w które został wyposażony. Wszystkie jego elementy zostały zrobione z niezawodnej stali nierdzewnej albo kwasoodpornej co powoduje, że jego eksploatacja jest niedroga, a sam zgarniacz niezawodny. W koronie osadnika zamontowany jest energooszczędny napęd elektryczny, zaś pod wodą napęd zapewnia wieniec obrotowy. Ten unikalny system napędowy sprawia, że nie jest potrzebny obrotowy pomost jezdny. Brak ruchomych jezdnych elementów po koronie osadnika powoduje, że urządzenie jest mało awaryjne. Pływający osad jest zgarniany bez zbędnej wody.
Urządzenie można montować w osadnikach już istniejących bez potrzeby ich adaptacji, co jest dużym ułatwieniem.
Nowoczesne rozwiązania technologiczne zastosowane przy projektowaniu tego zgarniacza radialnego sprawiły, że coraz więcej oczyszczalni ścieków na terenie naszego kraju decyduje się na jego montaż. Zastosowanie go w osadnikach radialnych ma sporo niezaprzeczalnych zalet.
Zalety zgarniacza radialnego Zickert:
- Możliwy jest montaż zgarniacza w istniejących osadnikach bez procesu adaptacji.
- Łatwy montaż.
- Wykonany jest z solidnej stali nierdzewnej lub kwasoodpornej co sprawia, że jest niezwykle trwały.
- Mało części ruchomych powoduje, że działa bezawaryjnie i jest niezawodny.
- Niskie koszty eksploatacji.
- Łatwy w obsłudze.
- Energooszczędny napęd elektryczny.
- Wyeliminowany został jeżdżący po koronie osadnika pomost.
- Ułatwia hermetyzację osadników, dzięki temu, że nie posiada elementów jezdnych na ich koronie.